اصول اولیه سئو

اصول اولیه سئو, اصول سئو
در این مقاله با مطالب زیر آشنا میشوید:

برخی از برترین اصول سئو

اهمیت و اجرای قوانین و اصول اولیه سئو در بالا آوردن یک سایت یا صفحه ی هدف، مد نظر متخصصین سئو می باشد. در این مقاله قصد داریم برخی از برترین اصول سئو را برای شما شرح دهیم.

کلمات کلیدی از اصول اولیه سئو

آنچه در محتوای سایت شما با موضوعات خاص موجود است یا کاربران با جستجوی آنها به سایت و محتوای شما میرسند، کلمات کلیدی یا کلید واژه می نامند.
در بهنیه سازی سایت هنگامی که به تولید محتوا می اندیشید، کلید واژه های هدف کاربران را مد نظر بگیرید. در این گام انتخاب کلمات کلیدی اقدامی مهم است. اساس انتخاب کلمات کلیدی، هدف سایت و شرکت یا حوزه کاری شما، جستجو کاربران در موتورهای جستجو می باشد. هنگام تولید صفحات وب سایت خود، از بهترین کلمات کلیدی برای هر صفحه یا هر پست استفاده کنید.

کلمات کلیدی یا کلید واژه ها

با انتخاب کلید واژه های مناسب، گوگل شما را در نتایج جستجو نمایش میدهد. با تایپ در نوار جستجو گوگل، پیشنهاداتی از کلمات یا عبارات محبوب کاربران به شما داده می شود. برای دریافت کلمات کلیدی با محبوبیت بالا می توانید از ابزاری به نام Google Planner Keyword استفاده نمائید که به شما کلمات کلیدی پر جستجو و میانگین ماهانه و … را ارائه می دهد.
باید گفت دانستن روشهای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت بسیار مهم است.

تگ تصاویر

از دیگر اصول برتر سئو، رعایت تگ تصاویر (برچسب های تصاویر) است. موتورهای جستجو قادر به شناسایی تصاویر نیستند، بنابراین ما با نامگذاری و برچسب گذاری تصاویر آنها را معرفی می کنیم. تصاویر می بایست مناسب و مرتبط با محتوا باشند و به اصطلاح از تگ تصاویر (alt خصوصیت تگ img است) استفاده شود.

در اینصورت با جستجوی کاربران، گوگل با درکی از تصاویر، آنها را به نمایش میگذارد. همچنین در صورت عدم نامگذاری یا عدم استفاده از تگ تصاویر،گوگل نمی داند چگونه تصویر را شناسایی کند. افزونه Yoast همواره یادآور تگ تصاویر یا برچسب گذاری آنها است. شما می توانید بازدیدکنندگان بیشتری را از طریق تصاویر برچسب گذاری و نامگذاری شده به سایت خود بیاورید. رعایت این اصل سئو، بخصوص استفاده از کلمات کلیدی در تگ تص اویر به بهبود رتبه و جایگاه وب سایت شما کمک بسیاری می کند.

تگ تصاویر

استفاده از تگ تصاویر (تگ alt) برای بهینه سازی سایت باید اثری مفید داشته باشد. چگونگی استفاده از تگ alt دارای نکات و ویژگی های خاص می باشد. شما میتوانید از منابعی رایگان برای انتخاب تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع خود استفاده نمائید. مانند: Unsplash و … .

متا دیسکریپشن (توضیحات متا)

دقیقا در زیر URL شما در صفحه جستجو جمله یا متنی به عنوان متا دیسکریپشن یا توضیحات متا مشاهده می کنید. این توضیحات در واقع خلاصه ای مهم از محتواست که توصیفی برای موتورهای جستجو و کاربران است.

متا دیسکریپشن

شما میتوانید متا دیسکریپشن صفحات سایت خود را مناسب، جذاب و صادقانه بیان نمائید طوریکه کاربر سریع کلیک کند و مشتاق مشاهده محتوا شود. همچنین میتوان از کلماتی مشتاق کننده استفاده کرد که کاربر با بازدید از صفحه سایت شما متوجه اهمیت اطلاعات موجود گردد.

بخش توضیحات متا سایت شما، بخشی مناسب برای تبلیغات است. خدمات سایت خود همراه با کلمات کلیدی را در این بخش و کوتاه بیان کنید. از نکات مهم میتوان به داشتن متا دیسکریپشن تمام صفحات سایت اشاره کرد.

بک لینک ها (پیوندها)

از موارد ارزشمند برای موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت ها، لینک یا پیوند است. لینک های دریافتی از سایت های معتبر و مرتبط در سئو سایت موثر می باشد. در انکر تکست ها از کلمات کلیدی همراه با ترکیبی از پسوند و پیشوند استفاده کرده و به صفحات دیگر وب سایت خود لینک دهید.

اطمینان حاصل کنید که لینک ها به زندگی کاربران شما ارزش می افزایند. توسط لینک ها شما ترافیک بزرگی را ایجاد خواهید کرد که به شما کمک می کند تا نتایج را افزایش دهید. اما هرگز نمی توانید لینک های زیادی برای یک مقاله داشته باشید.

شما میتوانید با تولید مقالات بهینه دیگر، پیوندهای داخلی و مرتبط و همچنین دریافت لینک از سایتهایی با جایگاه معتبر و مرتبط موضوعی بدرستی، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. این کار سبب میگردد تا مشتریان جدید به دست آورید و به رصد آنها بپردازید.

در بهینه سازی سایت ها برای موتورهای جستجو 3 نوع لینک موجود است: لینک های داخلی، لینک های خارجی و لینکهای ورودی یا برگشتی.

لینک های داخلی شامل لینکهایی صفحات داخلی سایت به یکدیگر است و همانند لینکهای ورودی یا برگشتی حائز اهمیت هستند. لینک های داخلی هدایت کننده موتورهای جستجو و کاربران به صفحات و بخشهای مختلف سایت شما می باشند. کیفیت محتواهای موجود و کاربر پسندی آن و وجود لینک های داخلی مناسب، جستجو کاربر را در سایت شما افزایش میدهد. این موارد سبب می شود افراد بطور طبیعی به صفحات سایت شما پیوند دهند و این یعنی افزایش لینک های ورودی.

لینکهایی که به سایت های دیگر جز سایت شما اشاره دارند، لینک خارجی می نامند. ترس از رتبه منفی، لینک های خارجی را کمرنگتر کرده است. اما میتوان با کمی جستجو به مزایای لینک های خارجی رسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
خدمات فوق حرفه ای سئو سایت, بنر سئو سایت حرفه ای

وجود فرد متخصص در هر حوزه و بخش های مختلف کسب و کاری باعث رشد سریع آن میشه. اجرای یه بهینه سازی و سئو موفق با تدوین استراتژی قوی سئو شروع میشه.

درخواست طراحی و تدوین استراتژی سئو برای سایت خودت داری یا میخوای تیمتون عالی عمل کنه ؟؟؟

5 در مورد “اصول اولیه سئو”

  1. سلام
    ممنون که اصول اساسی سئو برای مبتدیان رو خیلی ساده و شفاف اینجا گفتید. کاربردی بود واسه من.

  2. مفاهیم اولیه سئو به کسی که تازه سئو رو شروع کرده مثه من خیلی کمک کننده هست که بتونم بیشتر دانشمو تو این حوزه بیشتر کنم. واقعا مرسی ازتون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا